worldofwow.ewk.hu

Minden a World of Warcraftról!

MENÜ

Kasztok

A választott kaszt szabja meg a karakter képességeit, az általa használt harci technikákat és varázslatokat. A játékban kilenc kaszt választható, de az egyes fajok csak meghatározott kasztok közül választhatnak.

  • Harcos (Warrior) ? Ember, Törp, Gnóm, Éjelf, Draenei, Ork, Troll, Tauren, Élőhalott
  • Zsivány (Rogue) ? Ember, Törp, Gnóm, Éjelf, Ork, Troll, Élőhalott, Vérelf
  • Paplovag (Paladin) ? Ember, Törp, Draenei, Vérelf
  • Sámán (Shaman) ? Ork, Troll, Tauren, Draenei
  • Druida (Druid) ? Éjelf, Tauren
  • Vadász (Hunter) ? Törp, Éjelf, Draenei, Ork, Troll, Tauren, Vérelf
  • Mágus (Mage) ? Ember, Gnóm, Draenei, Troll, Élőhalott, Vérelf
  • Boszorkánymester (Warlock) ? Ember, Gnóm, Ork, Élőhalott, Vérelf
  • Pap (Priest) ? Ember, Törp, Éjelf, Draenei, Troll, Élőhalott, Vérelf
  • Halállovag (Death Knight) - Minden faj. A World of Warcraft:Wrath of the Lich King kiegészítő első hőskasztja.

Tapasztalati pontok és tapasztalati szintek

A játék során a karakternek különféle küldetéseket kell végrehajtani és szörnyeket kell legyőzni. Ezekért tapasztalati pontokat (Experience Point, XP) kapnak. Kellően magas számú tapasztalati pont összegyűjtése után eggyel magasabb tapasztalati szintre (Experience Level) lépnek, ahol a tulajdonságaik erősödnek, és újabb képességeket, varázslatokat tanulhatnak meg. Minden játékos 1-es szinten indul. A legmagasabb elérhető szint az eredeti játékban a 60., azonban a megjelenő kiegészítők 10-10 szinttel feljebb tolják ezt a határt. Ha egy játékos egy ideig nem játszik, vagy betér az egyik főváros fogadójába(Inn), akkor átlép egy speciális állapotba (Rested). Ez az állapot az eltöltött idő függvényében a játékba való visszatéréskor rövid ideig dupla tapasztalati pontot fog eredményezni, hogy a játékos ne legyen hátrányban a nála többet játszó társaival szemben.

Tulajdonságok

A karaktereknek alapvetően öt alaptulajdonságuk (Stats) van:

  • Erő (Strength) ? Növeli a támadóerőt közelharci fegyverekkel, és a pajzzsal felfogott sebzést növeli.
  • Ügyesség (Agility) ? Növeli a támadóerőt közelharci és távolsági fegyverekkel, a kitérési esélyt (dodge Rating) fizikai támadások elől, valamint a páncélzat értékét (armor rating) és a fizikai sebzés kritikus találatának esélyét.
  • Állóképesség (Stamina) ? Növeli az életerőt.
  • Intelligencia (Intellect) ? Növeli a mannát és a a mindenkori támadó vagy gyógyító varázslatok kritikus találatának esélyét.
  • Lélek (Spirit) ? Gyorsítja az életerő és a manna regenerálódását.

A játék ezek segítségével határozza meg az alábbi tulajdonságokat:

  • Életerő Pontok (Hit Points)
  • Mana Pontok (Mana Points)
  • Támadóerő (Attack Power)
  • Páncélzat (Armor)
  • Varázslattal szembeni ellenállás (Resistance):
    • Tűz (Fire)
    • Fagy (Frost)
    • Természet (Nature)
    • Árny (Shadow)
    • Arkán, Titokzatos (Arcane)
    • Fény (Holy) (Csak varázsitallal és aurával növelhető)

       

      Fegyvertípusok:

      • Közelharci (Melee)
        • Kard (Sword)
          • Egykezes (One-handed Sword)
          • Kétkezes (Two-handed Sword)
        • Tőr (Dagger)
        • Csatabárd (Axe)
          • Egykezes (One-handed Axe)
          • Kétkezes (Two-handed Axe)
        • Buzogány (Mace)
          • Egykezes (One-handed Mace)
          • Kétkezes (Two-handed Mace)
        • Bot (Staff)
        • Lándzsa (Polearm)
        • Ökölfegyver (Fist weapon)
        • Pajzs (Shield)
      • Távolsági (Ranged)
        • Íj (Bow)
        • Puska (Gun)
        • Varázspálca (Wand)
        • Számszeríj (Crossbow)
        • Dobótőr (Throwing Dagger)
        • Szekerce (Throwing Axe)

      + Egy darab egykezes fegyver használata esetén a 2 egykezes fegyverhasználatra (Dual Wield) képtelen kasztok (pl. Mágus vagy Boszorkánymester) használhatnak külön képesítés nélkül a bal kezükben is egy Held in Off Hand tárgyat, mely lehet könyv, mágikus lámpa vagy akár egy söröskorsó is. Ezek a tárgyak nem fegyverek, általában csak a karakter tulajdonságait növelik, például +15 intelligencia és bónusz mágikus sebzés.

      A páncélzat egy-egy darabja anyaga szerint lehet:

      • Szövet (Cloth)
      • Bőr (Leather)
      • Lánc (Mail)
      • Lemez (Plate)

        Városok

        A Szövetség és a Horda területén négy-négy főváros található. Ezeket erősebb őrség védi, mint a távoli földeken elszórt táborokat, és számos nem játékos karakter található bennük. Létezik még a Goblin Szövetség (Steemwheedle Cartel) által kormányzott nagyvárosok is.

        A városok a következők:

        • A Szövetség fővárosai:
          • Stormwind (Emberek)
          • Ironforge (Gnómok, Törpök)
          • Darnassus (Éjtündék)
          • The Exodar (Draeneiek)
        • A Horda fővárosai:
          • Undercity (Élőholtak)
          • Orgrimmar (Orkok, Trollok)
          • Thunder Bluff (Taurenek)
          • Silvermoon City (Vértündék)
        • Outland fővárosa (sanctuary státus):
          • Shattrath City (Egykori draenei nagyváros, de az orkok, majd a démoni invázió jelentősen megrongálta, ennek ellenére alkalmas lett Outland központjának.)
        • Northend fővárosa (sanctuary státus):
          • Dalaran (A régi emberi és a Kirin Tor mágusklán városa, amelyet egy démonúr egy hatalmas robbanással megsemmisítette, de újjáépült és a mágusok Northendre teleportálták. A Wrath of the Lich King kiegészítőben a régi város helyén csak egy hatalmas kráter található.)
        • Goblin városok:
          • Ratchet
          • Booty Bay
          • Gadgetzan
          • Everlook
          • Mudsprocket
          • Area 52


Asztali nézet